• 030-2516343

Spoed, wat kan ik doen?

De praktijk is geopend op maandag t/m vrijdag van 08.00 uur tot 17.00 uur
(m.u.v. feestdagen).

Voor spoedgevallen tijdens praktijktijden kunt u bellen met ons praktijknummer 030-2516343.

Voor spoedgevallen buiten praktijktijden kunt u bellen met de spoeddienst op 030-3039750. De spoeddienst is te bereiken van ma t/m vr van 17:00 uur tot 08:00 uur de volgende dag.

Op zaterdag, zondag en feestdagen is de spoeddienst dag en nacht telefonisch bereikbaar.

Wanneer is het spoed?

Behandelingen die meestal met spoed dienen te worden uitgevoerd zijn:
• Spontane, onhoudbare kiespijn.
• Zenuwpijn, aangezichtspijn vanuit de mond.
• Ernstige pijn na het trekken van een tand of kies die met paracetamol niet weggaat.
• Ontstekingen van het tandvlees en pijn aan de kaakgewrichten, gezwollen wang.
• Nabloeding na een behandeling.
• Koorts na een behandeling.
• Na een ongeluk, trauma waarbij een tand of kies is gebroken is het van belang te lezen wat meteen te doen.
• Een uitgevallen kroon of vulling.
• Een afgebroken tand of kies of een tand of kies die is uitgevallen.
• Een te hoge vulling of scherpe randen die ervoor zorgen dat de tong of wang worden beschadigd.
• Een loszittend draadje van een beugel die verwonding veroorzaakt of de behandeling verstoord.

Kosten spoedtandarts

De kosten van een spoed tandarts bedragen meestal tussen de € 50 en € 250. De rekening dient u soms direct na afloop van de behandeling te voldoen. Soms kan er ook achteraf worden betaald indien u een geldig Nederlands identiteitsbewijs heeft. De tarieven die spoed tandartsen rekenen zijn overeenkomstig de tarieven die door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA) zijn vastgesteld. Deze kosten zijn doorgaans niet verzekerd.

Hoe kan ik je helpen?